Top trendovi u digitalnom marketingu za 2023. godinu

trendovi digitalni marketing 2023

Marketing je od svog postanka dinamičan, sklon promjenama i novim trendovima. Digitalni marketing se ubrzano razvija kako tehnologija postaje sve naprednija.

Digitalni marketing se konstantno prilagođava potrebama i željama tržišta i kupaca. Koje izazove i trendove nam donosi 2023. godina? Pomoći ćemo vam približiti u nastavku bloga.

TikTok – poznato lice društvenih mreža koje konstantno raste

U posljednje vrijeme pokazalo se da korisnici društvenih mreža, a posebno mlađe generacije, preferiraju videa koja su kratka i jasna, te na njih reagiraju bolje.
Digitalni marketing sada ne može funkcionirati bez videa, a taj trend će se pojačati u ovoj godini.

TikTok kao kanal za oglašavanje u digitalnom marketingu koji je u top trendovima za 2023. godinu

 

Tik Tok je za kratko vrijeme napravio veliki iskorak i postao mega popularna društvena mreža. Ono po čemu se TikTok izdvaja jest jednostavno stvaranje i uređivanje trendovskog video sadržaja.
TikTok ima rast od 142% na godišnjoj razini, te preko 830 miliona mjesečnih  aktivnih korisnika. Kratki video klipovi su idealni za društvene mreže jer prema istraživanju, prosječna dužina pažnje jednog korisnika na društvenim mrežama je 8 sekundi. Ova statistika govori sama za sebe koliko je ova društvena mreža perspektivna i koliko će još dalje težiti rastu.
TikTok također radi na poboljšanju opcije ciljanja publike za oglašavanje tako da će postati jos traženija platforma za oglašavanje brendova u narednom periodu.

 

Korištenje umjetne inteligencije u marketingu

AI – artificial intelligence (umjetna inteligencija) se otprije koristi u digitalnom marketingu, ali početkom ove godine ta praksa je postala neizbježna, te postaje prvi partner u poslovanju digitalnim marketingom. Pretvara digitalni marketing u inteligentniji i brži sustav koji sve naprednijim algoritmima prikuplja podatke i tako šalje pravu poruku pravom krajnjem korisniku. Velike kompanije poput Google-a koriste umjetnu inteligenciju kako bi što bolje analizirali ponašanje i interese korisnika te tako personalizirali kampanje.

umjetna inteligencija u digitalnom marketingu

Umjetna inteligencija će imati još veću ulogu i na drugom polju. Naime, sve je više softvera koji su u mogućnosti automatski stvarati vizuale i tekstove na temelju ogromne baze podataka, te softvera koji održavaju direktnu i pravovremenu komunikaciju sa korisnicima (chat botova) kao korisnička podrška što dovodi do većeg broja konverzija.
U 2023. godini se predviđa porast korištenja takvih alata zbog povećane potrebe za automatizacijom operacija kojih je sve više tako da je ovo neizbježan trend u 2023.

 

ChatGPT

Veliki je interes početkom ove godine u području umjetne inteligencije izazvao ChatGPT.  ChatGPT je AI alat – trenutno najveći uspjeh umjetne inteligencije, održava konverzaciju nalik ljudskom biću i potpuno mijenja način kako se čovjek odnosi prema kompjuterima i tehnologiji.
Za ovaj alat se pretpostavlja kako će biti veliki konkurent Google pretraživaču zbog načina prikaza rezultata i istreniranog sustava koji je pod ljudskom supervizijom  sustavu daje do znanja kakvi odgovori zadovoljavaju čovjeka. Prvi korak prema tome učinio je Microsoft koji je ove godine integrirao ChatGPT u Bing tražilicu. Uz Microsoft i druge tražilice će uvesti integraciju ChatGPT početkom 2023. te tako otežati Google-u postavljajući nove visoke standarde.

chatgpt
Ovim načinom mogla bi se zamjeniti standarna pretraga na koju smo naučili novim načinom pretraživanja putem chat-a.
Ovaj alat ima enorman izvor podataka sa interneta i raznih komunikacijskih platformi koji pomažu računalu učiti kako izgleda ljudska komunikacija.
Trenutno, tijekom faze istraživanja pristup ChatGPT je besplatan. Ovim načinom pokušat će se dati sustavu što više informacija i naučiti ga kako dati bolje odgovore i izbjegavati greške. Svaki korisnik ovog alata će moći ocijeniti sustav i zadovoljstvo odgovorima.
Također, sustav je istreniran da odbija neprimjerene zahtjeve i prepozna logičke greške.
Iako ovaj sustav zvuči savršeno, još treba vremena da se sustav unaprijedi i izbjegnu greške, ali ono što je sigurno to je da ćemo u 2023. godini i u godinama iza nje sve više biti svjedoci razvoja umjetne inteligencije u polju komunikacije, razvoja vizuala i sadržaja na temelju naših opisa i sl.

 

LinkedIn kao potencijal za B2B oglašavanje

LinkedIn kao društvena mreža za profesionalno povezivanje ima više od 800 miliona korisnika. Predviđa se da će više od 25% svih B2B oglasa biti na LinkedIn platformi. Ova društvena mreža je idealna za B2B industriju jer je prodajni ciklus za proizvod ili uslugu u ovom sektoru duži nego u B2C industriji.

linkedin
Vodeći ljudi velikih i malih kompanija kao što su CEO, menadžeri, ljudi iz uprave itd., se nalaze na ovoj mreži, stoga možemo lakše doći do ljudi koji donose odluke kako bi ostvarili partnerstvo i poslovne ciljeve.
Više od 40% B2B marketara se slaže da je LinkedIn najprofitabilniji kanal.
Ono što možemo očekivati u ovoj godini je da će trend oglašavanja na LinkedInu samo rasti te povećanje broja korisnika na toj platformi.

 

Influenceri kao snaga marketinga

Ovaj trend će ostati jak jer društvene mreže poput TikToka i Instagrama imaju sve više korisnika. Instagram i dalje ima veći broj influencera, iako mu se TikTok približio i ima veći rast broja influencera. Oglašavanje putem influencera može uvelike pomoći vidljivosti brenda i izgradnji povjerenja. Stoga se predviđa da će sve više kompanija surađivati na duže staze sa influencerima kako bi postali prepoznatljivi i povećali prodaju svojih usluga ili proizvoda.

influencer marketing

Marketinški trend u 2023. usko vezan uz influencere je  i live streaming. Live prijenos ima tri puta dužu gledanost nego ostali video formati. Ovim načinom brend se više veže uz svoje postojeće klijente i pratitelje, te dolazimo do fenomena “FOMO” (Fear Of Missing Out), to jest strah da se nešto ne propusti. Tako dolazimo do veće interakcije sa publikom jer ako u tom trenutku ne budu uz ekran i ne vide ponudu ili novitet, može se dogoditi da propuste priliku.
Također velika je uloga mikroinfluencera čija će važnost sve više rasti u 2023. godini, budući da mali i srednji biznisi najbolje mogu profitirati uz pomoć mikroinfluencera u oglašavanju.

 

Metaverse – pojam sa kojim ćemo se susretati sve više

Jedna od najčešćih tema u protekloj godini, iako mnogima još uvijek nije jasno kako iskoristiti ovu tehnologiju u svijetu biznisa. Unatoč tome, velika imena vjeruju u metaverse i ulažu enormnu količinu novca kako bi napravili svoje platforme kao što su Meta, Apple, i Microsoft.

metaverse
Metaverse je nova verzija interneta gdje korisnici mogu aktivno sudjelovati u realnom vremenu putem virtualnih naočala. Smatra se prirodnom evolucijom interneta.
Prednost metaversea je što se može iskoristiti u marketingu za interaktivne oglase. Korisnici će moći se koristiti proizvodima i uslugama i tako isprobati sve značajke istoga na zabavan način. Ono što će biti interesantno je to da će se moći koristiti podaci o ponašanju korisnika te kako oni reagiraju sa virtualnim okružjem i proizvodima u njima. Na taj način moći će se predvidjeti i identificirati nova ciljana publika za određene kampanje. Također, prezentacija proizvoda i usluga će se podići na viši nivo te će mnoge industrije moći iskoristiti tu značajku na najbolji način. Na primjer, u turizmu će se moći prezentirati realan doživljaj i iskustvo određene destinacije, muzeja, resorta, ambijenta u njemu i usluge koje nudi, ili pak u sektoru proizvodnje možemo prikazati proces obrade nekog proizvoda i kako rukovati sa istim.

 

Korisničko iskustvo – ono što uvijek ostaje u trendu

Kako bi brend bio uspješan u ostvarenju poslovnih ciljeva neophodno je održavati dobar i trajan odnos sa publikom. Zato se potrebno i u ovoj godini bazirati na zadovoljstvo korisnika, i to ne samo u pretprodajnom procesu, nego i nakon toga.
Početak je poboljšanje landing stranica i korisničkog iskustva  kako bi povećali preglednost i snalaženje i tako povećali uspjeh u ostvarenju konverzija.
Uvođenje newslettera i Viber poruka kako bi se održao kontakt između brenda i ciljane skupine donosi puno benefita. Preporuka je imati posebnu ponudu za dugoročne klijente kako bi poraslo povjerenje.
I na kraju ostati u odnosu sa klijentima i nakon prodajnog procesa kako bi se održala trajna veza.

Agencija Webstudio prati marketinške trendove, te tako i u 2023. godini slijedi posljednje trendove u digitalnom marketingu. Želite znati koji kanal je najbolji za oglašavanje vašeg biznisa? Dostupni smo za besplatne konzultacije.

Share